Last but least ! - Reisverslag uit Salou, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu Last but least ! - Reisverslag uit Salou, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu

Last but least !

Door: ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

24 Juni 2005 | Spanje, Salou

Hola todos!

aan alle leuke dingen komt een eind, zo ook aan mijn 6 maandjes hier in spanje! Het ticket naar huis is al geboekt en op 7 juli pak ik het vliegtuig weer naar Nederland!
Gelukkig staan er nog allemaal leuke dingen op het programma en is er de laatste maand natuurlijk weer vanalles gebeurd!
Na ons weekendje plaja d´aro moest er hard gestudeerd worden, want vanaf 1 juni begonnen de tentamens. Gelukkig heb ik al mijn vakken in de eerste ronde gehaald dus was het al vanaf 8 juni vakantie! Het studeren hier in spanje gaat heel anders dan in Nederland en het was weer lekker ouderwets rijtjes uit je hoofd leren. Helaas zijn sommige mensen nu nog steeds bezig met de tentamens en omdat het hier bijna iedere dag rond de 40 gr is, is leren nu niet echt leuk meer. Met het warme weer hebben ze hier in spanje leuk ongedierte, namelijk cucaracha´s ; Kakkerlakken! Gelukkig hebben wij er geen last van gehad maar bij marjolein en nicolette hadden ze er meer dan 100, echt niet normaal! Ik heb niet vaak zoiets ranzigs meegemaakt en maar heb natuurlijk wel meegeholpen met de grote cucaracha-kill actie, erg lekker!
Vorig weekend ben ik met wat vrienden 3 dagen naar Salou geweest, echt top! Niet alleen heel Nederland reist daar naar toe af maar ook heel Zaragoza gaat die kant op. Ik verwachtte een heel fout weekendje, maar niets was minder waar! We hebben echt mooie feestjes gebouwd en weer een lekker frietje oorlog kunnen bestellen. Ik ben dus helemaal klaar om weer naar Nederland te komen!! Benjamin werkt daar als propper voor een relaxte discotheek daar en kon mooi gratis entrée regelen met als hoogtepunt het rondritje in de flashback jeep (zie foto´s) Voordat ik naar huis ga, ga ik samen met maaike nog een paar dagen terug om benjamin op te zoeken.
Ik ben in de tussen tijd ook nog een keertje verhuisd. Mijn roemeense huisgenoten gingen er vandoor dus ik moest een andere kamer zoeken. Gelukkig kon ik bij ilse terecht en daar woon ik nu al een maandje en we hebben het erg leuk. Mijn andere huisgenoot heet ignacio maar die praat eigenlijk liever niet met mensen, gelukkig heeft hij wel gezegd dat ik op z’n playstation 2 mag.
Ik begin nu de spanjaarden een beetje te snappen, eerst kon ik maar niet begrijpen waarom ze heel de dag binnen zaten met alle gordijnen dicht voor de tv te hangen maar met de hitte hier begin ik dat ook steeds leuker te vinden.

Verder lig ik veel in het zwembad en gaan we veel op stap. Eergisteravond een afscheidsdinertje gehad en vandaag diederik uitgezwaaid. Er gaan nu steeds meer mensen weg en ik heb zelf ook weer zin om naar huis te gaan!

Dat was het wel zo’n beetje, tot gauw in nederland!

groetjes ruben

  • 25 Juni 2005 - 12:57

    Paul:

    Top verhalen kerel!
    En nu weer lekker naar NL en weer veels te snel in patroon komen... Enjoy your last days in Salou!!! Paulus

  • 25 Juni 2005 - 20:44

    Deen Of Geen:

    In NL lonken de backloopjes... Laat maar weten als je terug bent.

  • 03 Juli 2005 - 11:41

    Ilas S:

    heeej ruub!hoe was het in san sebastian?en is je zus al aangekomen? Weet je waar ik ben?? In Tarifaaaaa!! jahahahha.. ik ga zo de zee even checken! Als je ooit naar Renesse in Spanje wil, weet ik nog wel een camping dan! Verder alles zeer goed! geniet nog van je laatste daagies in españa!
    besos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salou

Mijn eerste reis

ruben rijken

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2005

Last but least !

29 Mei 2005

España

17 April 2005

road trip

30 Maart 2005

Semana Santa

02 Maart 2005

update from Zaragoza
Ruben

ruben rijken

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3795
Totaal aantal bezoekers 36919

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: