Pyreneen, Tarifa en meer.Zoals.... - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu Pyreneen, Tarifa en meer.Zoals.... - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu

Pyreneen, Tarifa en meer.Zoals....

Door: ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

13 Februari 2005 | Spanje, Tarifa

hallo allemaal, het is alweer even geleden dus tijd voor een update. De spaanse cursus is helaas niet doorgegaan. Ik had de test wel gehaald maar er waren te veel mensen dus ben ik uitgeloot maar begin maart begin ik samen met Jaap aan een andere cursus. Intussen zijn er veel meer studenten aangekomen hier waaronder dus jaap & otto uit Tilburg.Zijn toffe gasten en uit breda zijn er ook nog 4 (zelfs 1 uit o´hout) Vorig weekend heb ik een tripje naar de pyreneen gemaakt! Was heel erg raar want binnen 2 uur stond ik op de piste en heb ik lekker een dagje kunnen snowboarden. De anderen hebben helaas geen spullen bij zich! HEt waren nog best mooie pistes en het heeft de hele dag gesneeuwd dus me even lekker uit kunnen leven. Intussen af en toe op stap geweest hier en natuurlijk in het spaans scrabble gespeeld! Op donderdag is het hier DE stapavond voor internationale studenten maar daar ben ik nog niet geweest, wel hebben we al de kareokebar gehad en ´de Vlieger´gezongen.

Afgelopen ben ik een paar dagen naar zuid Spanje geweest. Tarifa is het mecca voor windsurfers dus daar wilde ik al heel lang een keer heen! Was echt een hele gave ervaring. Het dorpje ligt in het zuidelijkste puntje van spanje en vanaf daar kan je marokko zien liggen (jeee). Ik had verwacht een velaten gehucht aan te treffen, maar niets was minder waar. Een super mooi oud dorpje en gezellig druk. Het waaide er natuurlijk kneiters hard maar het was wel lekker weer. Ik had zelf graag een surfsetje gehuurd maar daarvoor kwam de wind uit de verkeerde richting dus heb ik maar lekker naar de locals zitten kijken. Verder heb ik daar weer heel veel gewandeld en ben zelfs eerder naar huis gegaan omdat ik zoveel blaren had dat ik niet echt meer kon lopen. En als je naar huis moet kom je langs Algecira. DE plek waar alle marrokanen jaarlijks de overtocht naar marokko maken. Daar moet je natuurlijk een keer geweest zijn, het was net of ik in marokko zelf liep en en waren genoeg volgestampte busjes te zien.
En omdat de busreis vorige keer zo goed bevallen was ging ik natuurlijk maar weer met de bus en intussen heb ik heel veel marokkaanse vrienden. Vandaag ben ik net terug gekomen dus ben helemaal afgebrand. Weinig geslapen en veel gelopen maar wel een hele leuke tijd gehad en veel van het landschap gezien. In tarifa heb ik zelfs nog carnaval gevierd, toen ik opstap ging kwam ik erachter dat het hier nog steeds aan de gang is en was ook graag nog naar malaga gegaan omdat carnaval daar heel groot is maar zoals ik al zei lukte dat niet meer.

Ik hoop dat by jullie ook alles goed gaat,
keep you posted!

ruben

  • 13 Februari 2005 - 15:52

    Theo:

    mooie foto's ruben! maakt me wel jaloers als ik hier naar buiten kijk en alleen maar regen zie ;-)
    groetjes en enjoy,
    theo

  • 13 Februari 2005 - 18:34

    YOLANDA:

    Ha die ruben, ik had laatst een leuk stukje zitten tikken, maar niet verstuurd. sorry, computers en mama's boven de 40-tig werken niet. maar nu dan, we lezen je soap met veel belangstelling, vooral de kids genieten van de foto's dus ze kunnen niet ranziger worden dan je good bay party.fijn dat het goed gaat, kus van ons

  • 14 Februari 2005 - 10:27

    Janine:

    Ontzettend mooie foto's zeg! Ruilen?
    Leuk dat je daar ook nog een beetje carnaval hebt gevierd. Hier was het trouwens erg gezellig met carnaval, maar misschien heb je dat al van Benjamin gehoord (alhoewel het is de vraag wat hij er nog van weet ;))
    Veel plezier daar!
    Groetjes, Janine

  • 14 Februari 2005 - 16:09

    Henk:

    ¡Hola amigo! ¿Qué tal estás? Recibí noticias de Leendert que ya estás estudiando en mi país lo más preferido. Puedo imaginarme que mucha gente tenga envidia. Aunque tu curso en castellano faltaba, espero que puedas leer estas palabras. Hombre, ¡que te vayas bien!
    Un saludo cordial,
    Henk

  • 14 Februari 2005 - 19:26

    Shibby:

    heeey man, vette site toch wel ja goed in mekaar gezet, mooie foto's ook. beter dat je daar nog iets van de carnaval hebt meegepikt dan he en wel jammer dat je niet kon surfen. maar wel weer snowboarden echt masterlijk hoor. nou veel plezier daaro en hopen voor mooi weer net als hier!! greetz Ramon

  • 15 Februari 2005 - 15:46

    Koen:

    jo fucker, ben je al naar de kapper geweest? ik nog niet iig...

  • 15 Februari 2005 - 19:19

    Hollandia:

    is koud nog altijd niet lekker

  • 16 Februari 2005 - 13:50

    Louise:

    hola ruben!yo tambien quiero escribirte mensajes pero no voy en google para traducir en holandes!!
    Me gustan tus fotos, it's the only thing i can understand!!

    x louise

  • 17 Februari 2005 - 14:24

    Paul Rijken:

    Gefeliciteerd kerel, vandaag je Birthday! Good 2 read your storries!!!! Ben je nog een beetje vrij in maart? Gaan we snowboarden in de PYRENEES.....
    Toffe ervaring, ben jaloers!

  • 17 Februari 2005 - 14:45

    Huinck:

    hee gast gefeliciteerd met oewene verjaardag! drink een extra cerveza van mij groeten!!!

  • 17 Februari 2005 - 20:30

    Leendert:

    yo gast gefeliciteerd! t ziet er echt te goed uit daar in tarifa. zeker goed aan te doen. spreek je later wel weer

    //\\//\\zzl

  • 18 Februari 2005 - 10:21

    Gertjan Veneberg:

    Hey Ruben,
    namens de hele family nog gefeliciteerd. leuk om wat te lezen over ding daar. Ben wel jaloers trouwens. Herbert en ik waren in duitsland om te boarden en er was gewoon geen sneeuw... mazzelaar!
    succes ermee!

  • 20 Februari 2005 - 21:25

    X:

    hey Ruben, het ziet er erg goed uit, have fun! Otto is een toffe gast ja, doe hem maar de groeten :)

  • 21 Februari 2005 - 07:12

    Willem:

    X kent ook iedereen ;-) Anyway, nog gefeliciteerd met je verjaardag, en doe ze daar de groeten uit het zonnige Melbourne :-D

  • 21 Februari 2005 - 10:46

    X:

    Hey, Willem, uiteraard is mijn netwerk erg groot ;). Waar staat jouw weblog trouwens?

  • 21 Februari 2005 - 11:29

    Sjef:

    Hoe waren de snorren en de couscous?

  • 23 Februari 2005 - 11:39

    Geertje:

    Nog een kus voor je verjaardag!!!

  • 23 Februari 2005 - 21:16

    Maarten:

    Ruubster, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Tarifa ziet er errug vet uit, moeten we zeker nog een keer langs. Dit keer dan wel met spullen. Mazzels en have fun!

  • 27 Februari 2005 - 16:11

    Maike:

    Heeej! Bedankt voor je mail, ben meteen even op je site gaan kijken, Ziet er allemaal goed uit joh!Geniet ervan!! x uit een duffe Willem2-straat in Tilburg

  • 27 Februari 2005 - 22:16

    Paul Rijken:

    gisteren wezen boarden in Winterberg DL, heerlijk, dikke pak sneeuw!Dus ik kan er weer ff tegen.veel plezier in oostenrijk volgende week. Groet Paul

  • 01 Maart 2005 - 23:00

    Nick:

    He Neefie alles goed. Hier wel. Je mag best wat marokaans vrienden maken maar kom er maar niet mee thuis!!! Veel plezier nog en maak er wat moois van.

  • 20 Maart 2005 - 18:23

    Yolanda:

    ha die ruben,zo te zien gaat het daar wel lekker! hier is ook alles ok, we missen alleen een tuinman! ik ben op zoek maar ze hockeyen allemaal op zaterdag ochtend. We missen je nu meer dan ooit! dikke kussen van ons

  • 31 Mei 2005 - 09:08

    Paul:

    Dikke verhalen+binnekort maak ik jou jaloers! GA naar Brasil. Keep in touch. Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tarifa

Mijn eerste reis

ruben rijken

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2005

Last but least !

29 Mei 2005

España

17 April 2005

road trip

30 Maart 2005

Semana Santa

02 Maart 2005

update from Zaragoza
Ruben

ruben rijken

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 37250

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: