Semana Santa - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu Semana Santa - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu

Semana Santa

Door: ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

30 Maart 2005 | Spanje, Sitges

Het is hier nu vakantie dus weer even tijd om wat van me te laten horen.
Begin deze maand ben ik een weekje wezen snowboarden met de family en dat was echt super. Veel sneeuw, lekker weer,en natuurlijk super gezellig en leuk om iedereen weer even te zien. Wel raar ook want aan het einde ging ieder weer zn eigen weg en moesten we weer afscheid nemen. In oostenrijk kon ik natuurlijk geen woord duits meer uitbrengen en toen ik weer terug was is snapje kon ik alleen nog maar duits lullen. Maar is spanje lag er gelukkig een week gemiste lessen en huiswerk op me te wachten. Mijn spaanse cursus had ik ook een week gemist en toch mn examen binnen getikt met een 9 dus de eerste studiepuntjes zijn binnen (ole!) .
Het is hier de laatste tijd ook onwijs lekker weer geweest, meestal > 25 gr. dus kortebroeken/t-shirtjes weer. Maar daar denken de spanjaarden heel anders over, die liepen maar raar te kijken toen wij in onze zwembroeken lagen te zonnen in het park. Het Parque grande is met dit lekkere weer The place to be en het is heel mooi met fontijnen palmbomen enz.enz.

Pasen heet hier Semana Santa en omdat Zaragoza een redelijke katholieke stad is doen ze hier aan processies. We hadden er al veel over gehoord maar om het zelf mee te maken was best indrukwekkend. Het zijn grote optochten met mensen in een soort kukluxklan pakken met punt mutsen die met zn allen tegelijk keihard op trommels lopen te slaan. En dat gaat zo bijna een week lang van kerk naar kerk (en die heb je hier best veel) dus kan je ze overal tegen komen. Dan worden de straten afgezet en dan MOET je gewoon wel even blijven kijken. VOor de mensen hier betekend het best veel. De grote processie was op goede vrijdag en daar was zo'n beetje heel de stad voor uitgelopen om te komen kijken. Op het moment dat het ging beginnen brak ereen soort wolkbreuk los boven zaragoza en iedereen was zeiknat, maar de processies waren een mooie ervaring. Maar op een gegeven moment heb je er wel genoeg gezien.

Verder ben ik ik een beetje begonnen met sporten en gaan we veel op stap. Op school gaat het ook wel lekker, het blijft moeilijk om alles te begrijpen en vooral als je iets moet zeggen in de klas is het lastig. Het is zowiezo lastig om iedere dag naar school te gaan met zulk lekker weer maar daar moet ik maar aan wennen.
Over 2 dagen komt laura langs en gaan we een paar dagen naar het strand en natuurlijk even zaragoza laten zien dus daar heb ik veel zin in, en voor het weekend daarop staat San Sebastian op de planning dus allemaal leuke dingen

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat
Groetjes ruben

PS
Philip: paz is idd ook wel cool, ben ik formigal geweest
Deen of geen: Is al wijd verspreid hier dus kan je lachen
Stolk: Ben er helaas niet bij hoop hier nog een keer te gaan rippen

  • 30 Maart 2005 - 10:39

    Anoek:

    Hola Ruben, Que bonita tu pagina web. Yo acabo de volver de un semestre de Erasmus en Malaga. Es muy divertido ver como pasan los demas un media ano en Espana. Me da curiosidad las fotos de Semana Sante. Puedes poner unas la proxima vez. Que te vayas muy bien en Zaragoza y que te diviertas, un beso desde Amsterdam

  • 30 Maart 2005 - 15:50

    Maaike:

    He lieve ruub, wat een leuke tekst weer!!San Sebastian, gaaf joh. Bakse in de zon, dikke zoen

  • 30 Maart 2005 - 17:00

    Paul:

    Lekker hoor, zonnetje, tappaz com serveza, en natuurlijk muy bien bonita's, voila! ooooooooh jaloers!

  • 30 Maart 2005 - 18:31

    BEn:

    Iki mis je

  • 30 Maart 2005 - 19:39

    Leon:

    Klinkt allemaal goed ruben; lekker zonnetje erbij. Het terras aan de WillemIIStraat is ook bijna geopend.. spreek je later he!

  • 07 April 2005 - 10:53

    Maaike:

    he ruub, het waait hier knetterd.... zit jammer genoeg achter de computer en moet naar de uni, maar zaterdag ga ik het water op!!!JOEHOE laat je wel weten hoe het was, kus

  • 07 April 2005 - 15:55

    Philip:

    Leuk om steeds je belevenissen hier te lezen, Ruben.
    Ik herken heel veel dingen die je schrijft, als ex-Zaragozaan.

    Misschien kan je in je volgende bericht nog iets zeggen over de vakken die je volgt.

    Heel veel plezier nog!

  • 08 April 2005 - 16:19

    Jeroen:

    He Meastro,

    zo te horen gaat het goed. Wel jammer datje da'lijk de eul gaat missen. Ach ja, jij meloas, wij eul. Zo ieder z'n ding.

  • 12 April 2005 - 11:12

    KoenS:

    Yow Rubenski,
    Mooi om je verhalen te lezen! Check in San Sebastian de golven, je kan er redelijk surfen (golfsurfen that is). T is de moeite wel om de berg in het midden op te gaan, naar het oude fort.
    Veel plezier!

  • 14 April 2005 - 13:02

    Martijn S:

    Ruubster, volgens mij heb je wel een mooie tijd daar! Jammer dat je niet meegaat naar Klitvuller..ik pak wel een paar golfjes voor je. Veel plezier nog!

  • 16 April 2005 - 15:24

    Alex:

    Hoi,ja waren zekerz goede herinnering aan Duitsland, maar er komen nog veel leuke herinneringen bij. Ben hier ook met Erasmus is erg gezellig. Bij jou ook te zien/lezen. Ziet er allemaal heel chill uit. Veel plezier nog. Mzzl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sitges

Mijn eerste reis

ruben rijken

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2005

Last but least !

29 Mei 2005

España

17 April 2005

road trip

30 Maart 2005

Semana Santa

02 Maart 2005

update from Zaragoza
Ruben

ruben rijken

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 37251

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: