update from Zaragoza - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu update from Zaragoza - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Ruben Rijken - WaarBenJij.nu

update from Zaragoza

Door: ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

02 Maart 2005 | Spanje, Zaragoza

hola todos!

weer even een update uit zaragoza:
Ik vind het echt super leuk dat jullie allemaal berichtjes sturen, thanks.

De tijd gaat echt heel snel hier en er is natuurlijk weer vanalles gebeurd. Het toppunt was denk ik de sneeuw hier in spanje, het is hier nog steeds heel erg koud en het schijnt hier nooit te sneeuwen en vorige week dus wel, en niet zo´n beetje ook! Grote chaos in de stad, veel ongelukken ,stad onbereikbaar enz enz. Maar ik vond het wel mooi en ik heb nerges last van gehad. Lekker sneeuwballen gooien en er van genieten want wanneer zie je nou nog palmbomen met een dikke laag sneeuw erop?? En als er sneeuw ligt moet er natuurlijk weer gesnowboard worden dus ben met een paar mensen weer de pyreneen ingeweest en het was weer een top dagje. Super sneeuw en nog wat zon ook, de foto´s volgen binnenkort.
Vorige week ben ik ook naar een uefa-cup wedstrijd geweest van Real zaragoza tegen Fenerbache. We hadden super mooie plaatsen en we zaten bijna op het veld. We zaten in het vak onder de Ultra´s dus de sfeer zat er goed in. Gelukkig met 2-0 gewonnen en natuurlijk de rentree van van Hooijdonk.

Vorige week ben ik ook met de colleges begonnen. Ik mag hier zelf kiezen welke vakken in volg dus dat is wel relaxt maar ik moet helaas wel iedere dag naar school. En tot mijn verbazing vind ik het nog leuk ook. De lessen zijn wel vermoeiend want een hele dag naar dat spaanse geouwehoer luisteren in best zwaar maar je leert er wel snel van. Alleen praten blijft lastig maar daarvoor zit ik nu (eindelijk) op cursus. Iedere dag van 17:00 - 20:00 uur heb ik cursus met een mannetje of 10 zitten we dan in een lokaal en krijgen we eerst 2 uur grammatica en daarna een uurtje praten. En het helpt natuurlijk ook als je een leuke lerares hebt (Amor)...

Je kunt hier jammer genoeg niet iedere avond op stap. Donderdag is het leukste en verder op zaterdag en daar blijft het een beetje bij. Maandag ben ik wel in een foute kareoke bar/ club geweest maar dat was niet echt voor herhaling vatbaar. Maar misschien is dat maar goed ook want anders ben ik toch heel de dag brak. Afgelopen zaterdag ben ik goed opstap geweest in mn eigenstraat dus dat is wel super alleen een biertje is bijna niet te betalen > 3 euro. En als je hier om 6 uur ´s ochtends naar huis gaat ben je een afhaker....

Het school systeem hier is ook best raar. Iedereen zit in de les 2 uur lang te pennen en precies op te schrijven wat de leraar zegt en je moet zorgen dat je vaak je gezicht laat zien en af & toe een praatje met de leraar maakt en dan zit je wel goed!! Dus daar pas ik me dan maar op aan. Als je hier studeert kom je er wel achter hoe goed we het in nederland eigenlijk hebben.
Natuurlijk heb ik veel leuke mensen leren kennen en zo komen echt overal vandaan en vooral op donderdag in ¨la tierra¨lopen er alleen maar int. studenten rond. Over 2 weekjes begint als het goed is de voetbal competitie voor int. studenten en daar doe ik ook aan mee dus ik hoop wat duitsers te kunnen gaan dollen.

Volgende week ga ik een weekje op vakantie naar oostenrijk met de family en daar ben ik ook wel aan toe want het is allemaal best pittig hier. Heb het onwijs naar mn zin dus over mij hoeven jullie je geen zorgen te maken.

groetjes ruben
ps foto´s volgen

  • 02 Maart 2005 - 14:58

    Janine:

    Hi Ruben
    Sneeuwen doet het hier nu ook al een hele poos, maar dat is minder bijzonder dan in Spanje.
    Ben erg benieuwd naar de foto's!
    Groetjes Janine

  • 02 Maart 2005 - 16:28

    Maaike:

    He lieve Ruub!!Ben weer in Nederland en heb heel veel in vakantie!!!!Leuk je weer te zien. tot snel, dikke kus

  • 02 Maart 2005 - 20:35

    Philip:

    Amor is inderdaad een leuke lerares!!! :)
    Ik had ook les van haar, lerares Paz mag er ook wezen.
    veel plezier nog!
    Ben je wezen snowboarden in Candanchu, Astun, of een andere plaats?

  • 03 Maart 2005 - 11:37

    Paul:

    Kerel, mooi man, kheb zelf een dagje gesnowboard in Winterberg, helemaal toppie! Veel plezier volgende week met gezin.Suc6 in de halfpipe! Later,
    Paul Rijken

  • 04 Maart 2005 - 16:17

    Ilse:

    Heej Ruben,je was opeens niet meer in de tierra..stiekemerd!! Lang leve de wodka..haha!! heel veel plezier in oostenrijk..lekker boarden!! kus ilse

    ps. verdacht leuke foto´s, hihi!

  • 09 Maart 2005 - 23:42

    Youki:

    He Ruben,
    zou je mijn telefoonnummer ook aan een paar lekker Spaanse Chicos door willen geven.

    Gr. Deen of Geen

  • 10 Maart 2005 - 08:28

    Des:

    hey ruben!

    apart hoor sneeuw op de palmbomen.. zul je niet vaak tegen komen :D
    leuke foto's!
    veel plezier nog en spreek je snel.. kuss des

  • 17 Maart 2005 - 15:34

    Martijn S:

    Hee kerel ga je mee naar klitjevuller? Er is nog 1 plekje vrij...

  • 18 Maart 2005 - 15:57

    Eveline:

    hey ruben hier eveline!
    zo af en toe kijk ik ook op jou site en echt mooi dat je het super hebt zeg! alleen 1 vraag: waarom kijk jij net op onze site als het bowlen erop staat? ik ben iid. echt zwaar slecht... misschien moeten we eens gaan oefenen samen, als we eerst hebben gethee-leut en gesurft ;-) ik kijk er naar uit!

    maak er een feestje van, met besneeuwde palmbomen

    dikke kus

  • 18 Maart 2005 - 15:57

    Eveline:

    hey ruben hier eveline!
    zo af en toe kijk ik ook op jou site en echt mooi dat je het super hebt zeg! alleen 1 vraag: waarom kijk jij net op onze site als het bowlen erop staat? ik ben iid. echt zwaar slecht... misschien moeten we eens gaan oefenen samen, als we eerst hebben gethee-leut en gesurft ;-) ik kijk er naar uit!

    maak er een feestje van, met besneeuwde palmbomen

    dikke kus

  • 20 Maart 2005 - 16:11

    Koen:

    tijd voor een nieuw verhaal maestro

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zaragoza

Mijn eerste reis

ruben rijken

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2005

Last but least !

29 Mei 2005

España

17 April 2005

road trip

30 Maart 2005

Semana Santa

02 Maart 2005

update from Zaragoza
Ruben

ruben rijken

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 37357

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: